BLOOD BORNE بازی اختصاصی پلی استیشن

توسط مدیر سایت در اردیبهشت ۲۶, ۱۳۹۴
Item Reviewed

BLOOD BORNE بازی اختصاصی پلی استیشن

Author
مبارزاتی سخت اما لذت بخش
مهم ترین چیزی که باید در مورد گیم پلی بازی بدانید این است که بازی همچنان پر از مرگ خواهد بود. روش این بازی مانند عناوین قبلی، بر پایه آموزش به بازیباز از طریق مرگ است. این به نوعی باعث ایجاد حالت آزمون و خطا در بازی می شود اما این حالت، هرگز باعث کم اهمیت جلوه نمودن مرگ در بازی نخواهد شد. شما نمی توانید بدون در نظر گرفتن شرایط دست به امتحان هر روشی بزنید و باید قبل از انجام کار خوب فکر کنید. هر چند تا به حال حرف زیادی در مورد جریمه مرگ در بازی زده نشده است اما چیزی که روشن است، این است که به خاطر این که این بازی قرار است همچنان مفاهیم سری Souls را با خود داشته باشید، احتمالا مردن در بازی مانند سری Souls جریمه خواهد داشت و همین مورد باعث تفاوت این بازی ها با بازی های دیگر می شود؛ در بازی های دیگر صرفا با مردن، از چک پوینت قبلی ظاهر خواهید شد و باید دشمنان را دوباره از میان بردارید اما در این سری از بازی ها، مردن با جریمه هایی همراه است که باعث می شود بازیباز بی گدار به آب نزند. علاوه بر این ها، عامل دیگری که باعث سختی این بازی ها می شود این است که هر دشمنی روش خاصی برای کشتن دارد و اگر صرفا بدون فکر و اطلاع از نقطه ضعف دشمن به او حمله کنید، حتی ضعیف ترین دشمنان هم به راحتی شما را از پا در خواهند آورد ولی با همه ی این ها سختی این سری بازی، به هیچ وجه غیر منطقی نیست و همیشه با اندکی فکر و صبر، می شود دشمنان بازی را شکست داد.
blood-borne-ps4-screenshot-bazibaza.ir5

blood-borne-ps4-screenshot-bazibaza.ir5

حال بهتر است که کلیات این سری بازی ها را شرح دادیم، بهتر است به بخش های مختلف گیم پلی در Bloodborne و تفاوت آن ها با سری سولز بپردازیم.
اولین نکته ای که همانند همه ی بازی های نقش آفرینی در این عنوان به چشم می خورد این است که بعد از کشتن دشمنانی شما مقداری تجربه و واحد پول دریافت خواهید کرد که می توانید از آن ها برای ارتقای درجه (Level-Up)، ارتقای سلاح ها و وسایلتان و همین طور خرید وسایل مختلف استفاده کنید.
سیستم مبارزات بازی، همچنان شبیه سیستم مبارزات در سری Souls می باشد اما دچار تغییراتی نیز شده است تا تجربه ای بهتر از سری سولز را به ارمغان بیاورد. بر خلاف سری سولز که تاکید بر روش بازی “غیر فعال” (Passive) داشتند، گرایش Bloodborne به بازی “هجومی” است. به گفته میازاکی “دشمنان در این بازی قوی و درنده خو هستند، اگر شما بخواهید بصورت منفعلانه (Passive) به آن ها واکنش نشان دهید، به زودی خورده یا کشته خواهید شد. این موضوع نه تنها باعث افزایش سرعت بازی شده است بلکه باعث کاهش تمرکز بازی از دفاع نیز شده است و این موضوع خود به افزایش هیجان بازی کمک فراوانی می کند.
از جمله مهم ترین کار هایی که در جهت افزایش حالت هجومی در بازی شده است، حذف سپر از بازی بوده است. . البته شما همچنان می توانید توسط سلاح های خود ضربات دشمن را سد (Block) کنید. این در حالی است که سپر یکی از مهم ترین ارکان بازی در سری Souls بوده است. بدون سپر شما دیگر نمی توانید ثابت سر جای خود منتظر دریافت ضربه از دشمن بمانید و باید مدام جای خود را تغییر دهید تا توسط دشمن کشته نشوید.
blood-borne-ps4-screenshot-bazibaza.ir4

blood-borne-ps4-screenshot-bazibaza.ir4

دیگر عنصر مهم گیم پلی، وجود سلاح گرم در بازی است. به خاطر این که طراحی بازی، حال و هوای دوران ویکتوریایی را دارد، در بازی تفنگ نیز قرار داده شده است اما کار تفنگ در بازی، وارد آوردن میزان زیادی آسیب (Damage) نخواهد بود؛ بلکه هدف اصلی استفاده از تفنگ، گیج (Stun) کردن دشمن می باشد و به همین علت استفاده اصلی تفنگ، در فواصل نزدیک خواهد بود و احتمالا در مبارزات بازی نقش اساسی ایفا خواهد کرد.
Bloodborne از سیستمی که تحت نام Dual-Wielding (حمل دو سلاح با هم) در Dark Souls II وجود داشت نیز بهره می برد و به این ترتیب بازیباز قادر خواهد بود همانند Dark Souls II دو سلاح تن به تن (مانند شمشیر) را همزمان به دست گرفته و از آن ها برای ایجاد چند-ضرب های مختلف استفاده کند. مورد دیگری هم که باید به آن اشاره کرد، کم شدن استفاده از جادو در بازی است و جادو ها جای خود را با گجت ها (Gadget) داده اند.
اما یکی از بخش هایی که همچنان شبیه سری Souls طراحی شده است، سیستم گردش در محیط بازی می باشد. مانند سری Souls، در Bloodborne نیز مکان های به هم پیوسته بسیاری وجود دارند که بعضی از آن ها از همان ابتدا در دسترس شما هستند و باقی را نیز باید با پیشروی در بازی باز کنید. همان طور که پیش تر نیز اشاره شد، برای سهولت در جا به جایی امکان ایجاد میانبر نیز وجود دارد. اما یکی از نکات حائز اهمیت در مورد گشت و گذار این است که شما علاوه بر Yharnam می توانید به روستاها و مناطق اطراف این شهر نیز سر بزنید. مانند Dark Souls II در این عنوان نیز شما نیاز به استفاده از مشعل برای عبور از مناطق تاریک خواهید داشت که باعث افزایش پیچیدگی ها و جذابیت گیم پلی بازی می شود.
blood-borne-ps4-screenshot-bazibaza.ir2

blood-borne-ps4-screenshot-bazibaza.ir2

هوش مصنوعی بازی نیز بهبود زیادی داشته است و حالت های مختلفی برای رو به رویی با دشمنان وجود دارد. به عنوان مثال هر کدام از ساکنین شهر منطقه گشت زنی خاصی دارند اما ممکن است در میدان شهر برای شکار و کار گروهی کنار هم جمع شوند و هر وقت زنگ بزرگ شهر زده شود، دوباره به مکان قبلی خود باز خواهند گشت.
بهتر است قبل از بررسی دیگر تغییرات صورت گرفته در بازی، به تغییرات سیستم کنترل بازی نیز اشاره ای داشته باشیم؛ دکمه L1 باعث تغییر حالت سلاح می شود که یکی از ویژگی های جدید بازی است، به عنوان مثال یک اره در بازی تبدیل به یک تیغه با محدوده تحت پوشش بالا خواهد شد. استفاده از وسایل سلامتی با دکمه مثلث انجام خواهد شد. استفاده از سایر آیتم ها توسط دکمه مربع انجام خواهد شد. با استفاده از دکمه دایره در صورتی که دید شخصیت شما بر روی دشمن قفل نشده باشد، مانند Dark Souls شخصیت شما بر روی زمین غلت (Roll) خواهد زد اما اگر دید شخصیت شما بر روی دشمن قفل شده باشد، شخصیت شما یک حرکت سریع به اطراف (Dashing Sidestep) انجام خواهد داد که سریع تر از غلت زدن معمولی خواهد بود. با نگه داشتن دکمه R2 نیز شخصیت شما یک حمله قدرتی (Charge) را بر روی دشمن اجرا خواهد کرد.
blood-borne-ps4-screenshot-bazibaza.ir3

blood-borne-ps4-screenshot-bazibaza.ir3

جمع بندی نهایی
با توجه به مورد رونمایی شده از بازی می توان انتظار یک بازی بسیار خوب با داستانی قوی و مرموز، گرافیک هنری بالا و گیم پلی چالش بر انگیز را داشت. چاشنی کار نیز موسیقی بسیار زیبا و گرافیک فنی ای خواهد بود که تنها بر روی کنسول های نسل بعد قابل پیاده سازی است. امیدواریم که این بازی جانشینی شایسته برای میراث Dark Souls باشد.
واکنــــــش شمــا چیــــست ؟!
جالب بود
300%
بد نبود
300%
جالب نبود
300%
/* ]]> */