صفحه اصلی / Death Stranding / علاقه به ساخت دنیاهای عجیب و فیلم‌های سینمایی

علاقه به ساخت دنیاهای عجیب و فیلم‌های سینمایی

هیدئو کوجیما همیشه فردی بوده است که عاشق جابه‌جا کردن مرزهای مختلف بازی‌سازی به‌وسیله طراحی و همچنین داستان‌های قوی است. همین باعث شده است که بازی‌هایش به‌نوعی تجربه‌ای کاملاً متفاوت از دیگر بازی‌ها باشند. Death Stranding که آخرین ساخته اوست، چالش بسیار بزرگ‌تری پیش رو دارد و به نظر می‌خواهد بسیاری از کلیشه‌های بازی‌سازی را مورد هجمه خود قرار دهد.

کوجیما در حاشیه جشنواره BAFTA و تور جهانی بازی Death Stranding در مورد موضوعات مختلفی صحبت کرده است. او گفته است که عاشق ساختن دنیاهای عجیب‌وغریب است و همیشه به دنبال ساخت تجربه‌ای است که برای همیشه در مغز بازیکن بماند:

علاقه به ساخت دنیاهای عجیب و فیلم‌های سینماییمن فکر می‌کنم که سادگی خوب است اما سریعاً نیز از بین می‌رود و مصرف می‌شود. دقیقاً مانند غذاست و هر چیزی که قابل‌هضم باشد سریعاً در بدن مصرف می‌شود. اما چیزی که سخت و پیچیده است و قابل‌هضم نیست، در بدن شما می‌ماند. شما نمی‌دانید که این چه چیزی است. انسان نیز سریعاً می‌پرسد که این چیست. برای نمونه یک فیلم را در نظر بگیرید. اگر فیلم شمارا به فکر بیندازد، شما آن را بارها و بارها تماشا می‌کنید و در مورد آن با دوستانتان صحبت می‌کنید و می‌گویید که این چه بود؟ اگر شما شروع به فهم معنی اصلی فیلم کنید، به‌یک‌باره تبدیل به ‌بخشی از بدن شما و خون و گوشتتان می‌شود. همین باعث می‌شود که در بدن شما همیشه جریان داشته باشد و من می‌خواهم چنین چیزی بسازم.

 

من با تماشای فیلم و این‌طور چیزها بزرگ‌شده‌ام و درنتیجه آن را در بازی‌ها نیز به کار می‌گیرم. همه می‌گویند که بازی پیچیده است اما من می‌گویم که همه باید کمی صبر کنند و حتی ۵ یا ۱۰ سال و آن موقع مفهوم بازی را می‌فهمند. از جهتی دیگر من حس می‌کنم که شبیه‌سازی باید پیشرفت کند. شما چیزهایی که نمی‌دانید را یاد می‌گیرید و این‌طور است که پیشرفت می‌کنید. هر چیزی که خوردنش آسان باشد باعث پیشرفت شما نخواهد شد و حتی ذهنتان نیز پیشرفت نخواهد کرد. بعضی وقت‌ها به مردم می‌گویم که چیزی را بخورند که هضمش سخت باشد اما می‌خواهم که ساخته خود را بامزه سازم.

Death Stranding اما مزه متفاوتی دارد و گیم پلی آرام و کندش ممکن است برای همه مناسب نباشد اما عمق مکانیکی و زیبایی دنیای آن و البته اعتمادبه‌نفس و داستان‌سرایی با اصالت آن باعث شده که ارزش تجربه کرده را داشته باشد.

بازی Death Stranding روز ۸ نوامبر میلادی عرضه خواهد شد. نظر شما در مورد صحبت‌های هیدئو کوجیما چیست؟

منبع: GamingBolt


Source link

این مطالب را نیز ببینید!

Sony Worldwide Studios به ساخت بازی های داستانی و شخصیت محور ادامه خواهد داد

Sony Worldwide Studios به ساخت بازی های داستانی و شخصیت محور ادامه خواهد داد

این نسل از کنسول های بازی را قطعا سونی با بازی های اختصاصی فوق العاده …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *